lördag 31 maj 2014

Trädgårdsarbete

Vilken underbar dag det har varit idag. Hela familjen har vistats ute i solen precis hela dagen. Idag har trädgårdsarbete stått på schema. Mannen fick klippa och trimma gräset medan vi flickor planterade blommor och rensade mossa mellan plattorna.
Nu har jag planterat pioner i min fina rabatt på framsidan. Hoppas att dem tar sig så jag får en dag plocka mina egna. 

Framåt eftermiddag blev det besök utav våra vänner P&F och deras barn, syster min och hennes familj kikade också förbi en liten runda plus två extra barn som barnen hade lekt med. Så det var fullt hus här ikväll. Det har lekts vattenkrig och vattenspridaren har gått flitigt under studsmattan. Dagens höjdpunkt. 

Denna fina vasen, Alvar Aalto, IIttala fyndade jag utav en Facebook vän. Har länge velat har den. Har sedan tidigare två ljuslycktor från samma kollektion. 

Nu blir det duschen och sedan sängen. Kroppen värker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar