torsdag 5 juni 2014

Finfina pioner!




Torsdag, dagen innan nationaldag. För många innebär det långledighet. Själv är jag ledig idag och imorgon sen till helgen jobbar jag igen. Idag har vädret varit lite sisådär men till helgen och början på nästa vecka ska det bli kanon. 

Idag har vi inte gjort så mycket. Haft syrran och hennes lilla Melvin på besök. Fick en jätte fin bukett med pioner av henne. Vi käkade lunch tillsammans. Det blev en runda in på b la blomsteraffären för att inhandla det sista till sommarpresenterna till Ella fröken och fritidspedagogerna. Inte alltid så lätt att hitta något vettigt för en liten peng. 
Hur brukar du/ni göra i era barns klass när ni ska köpa en present. Hur mycket samlar ni in per barn? Har gått och funderat lite på det där. Man har läst olika artiklar där man skriver att alla föräldrar då speciellt ensamstående/arbetslösa har inte råd med en massa utlägg till presenter/klassresor som skolan kräver? 

Nu sitter jag här i min ensamhet och bloggar. Barnen är hos farmor och ska sova över där och mannen är iväg och hjälper en kompis. Jag klagar inte. Ska snart byta om och hoppa in i nybäddad säng. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar