fredag 4 juli 2014

En bra dag!

Idag kom solen och sommaren tillbaka. 25 grader jag ska inte klaga. 
Vi passade på och dammade av grillen. Vi grillar alldeles för sällan i denna familj.  Det ska bli ändring på det.
Jag inväntar sommarrean och då ska vi investera i en ny större grill har jag tänkt mig. Ångrade mig förra året att vi inte köpte. 

På tal om investering, idag när jag och Nelly var och handlade gick jag förbi något som jag har tänkt länge på att köpa till huset. Något som är bra att ha. Nämligen en brandsläckare och brandfilt. Att dessa idag finns i vitt och svart gör saken enklare. 
Vi har utökat med brandvarnare också då besiktningsmannen tyckte att vi hade för få för vårt hus. Så nu är vi utrustade. 

Brandsläckaren ska få hänga på väggen i hallen och brandfilten ligger i en låda i köket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar